• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۱۹ - ۰۹:۲۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
تداوم تنش‌ها در نوار غزه؛

هفتمین روز از طوفان الاقصی/ خبر درحال تکمیل است

رژیم صهیونیستی به بمباران منازل فلسطنیان غزه و کشتار غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان همچنان ادامه می‌دهد. همچنین گردان‌های عزالدین قسام یکی از شاخهٔ‌های نظامی حماس، در پنجمین روز از طوفان الاقصی عملیاتی را علیه رژیم صهیونیستی طراحی کرده‌اند.

هفتمین روز از طوفان الاقصی/ خبر درحال تکمیل است

*کانال 12 عبری گزارش داد که آمار تلفات اسرائیلی از زمان عملیات طوفان الاقصی ( شنبه 15 مهر ماه) تا کنون به 1200 کشته و 2700 مجروح رسیده است.

*آنروا اعلام کرده که حدود 250 هزار فلسطینی برای در امان ماندن از بمباران جنگنده های اسراییلی خانه های خود را ترک کرده اند. بنابر اعلام آنروا اغلب فلسطینیانی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، به مدارس این نهاد بین المللی درغزه پناه برده‌اند و در شرایط دشواری به سر می برند به طوری که پناهجویان به آب، غذا و دارو هیچگونه دسترسی ندارند. همچنین خبرهای منتشر شده حاکی از این است که رژیم صهیونیستی مدارس آنروا را نیز طی روزهای گذشته علاوه بر مباران منازل مسکونی فلسطینیان، هدف حملات خود قرار داده است.

*اولین محموله سلاح ها و مهمات آمریکایی دیشب (سه شنبه) وارد اسرائیل شد.
رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از ورود اولین محموله سلاح‌ها و مهمات آمریکایی به فروگاه رژیم صهیونیستی طی شب گذشته (سه شنبه) خبر دادند.

*رسانه‌های عبری نوشته‌اند: خانواده ۳۵۰ اسرائیلی از زمان آغاز جنگ درباره آنها اعلام مفقودی کرده‌اند.

*رسانه‌های اسراییلی گزارش دادند که خسارت‌های وارد شده به شهرک‌های اطراف غزه سنگین ترین خسارت در طول تاریخ اسراییل هستند. در گزارش‌های رسانه‌های اسراییلی آمده است که 20 شهرک ویران شده‌اند.

*مقاومت فلسطین از حملات موشکی به شهرک صهیونیست نشین سدیروت در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم غزه خبر داد.

*جنگنده‌های رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش خیابان الصناعه در غرب غزه را به شدت بمباران کردند. از رفح هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر اردوگاه یبنا را به شدت بمباران کرده‌اند.

در حملات جنگنده‌های اسرائیلی به تل الزعتر در شرق جبالیا در شمال نوار غزه، خسارت‌هایی به منازل مردم وارد شده و شماری هم شهید و زخمی شده‌اند.

*منابع خبری از شلیک چندین راکت از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی خبر دادند.

*یکی از فرماندهان مقاومت در گفتگو با المیادین گفته است که نیروهای مقاومت اشراف اطلاعاتی از تمام تحرکات دشمن، حتی تصمیمات اتخاذ شده صهیونیستی‌ها در سایت‌های نظامی‌شان دارد.

*«ثافر ملهم» رئیس سازمان انرژی فلسطین اعلام کرد که ظرف ۱۰ تا ۱۲ ساعت آینده سوخت تنها نیروگاه تأمین برق نوار غزه به اتمام می‌رسد.

*نفوذ نیروهای گردان قسام به پایگاه نظامی عین هبشور در شرق منطقه مرکزی

*ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در حال پاسخ به شلیک چند دقیقه پیش موشک ضد زره از خاک لبنان است.
بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش هم اکنون در پاسخ به شلیک چند دقیقه پیش موشک ضد زره از خاک لبنان، است.
در همین حال خبرنگار العربی گزارش داد که: حزب الله تا دقایق دیگر بیانیه ای صادر می کند.

* طبق بیانیه جنبش حماس؛ سربریدن زنان و کودکان کذب است.  جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای ادعاهای برخی رسانه‌های غربی همسو با روایت‌های اشغالگران صهیونیست در مورد قتل کودکان اسرائیلی و سر بریدن و هدف قرار دادن غیرنظامیان را بشدت رد کرد و گفت قسام و دیگر گروه‌های مقاومت مراکز نظامی و امنیتی را بعنوان اهدافی مشروع هدف قرار می‌دهند و اسناد و مدارک تصویری از میدان نبرد و اظهارات برخی شهرک‌نشینان بر امتناع مقاومت از هدف قرار دادن کودکان و غیرنظامیان اسرائیلی تاکید دارد. همچنین در این راستا خبرگزاری آنادولو به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل، عنوان کرد که آن‌ها هیچ اطلاعاتی برای تأیید ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های اسرائیل و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر «بریدن سر نوزادان توسط اعضای حماس» ندارند. ادعا شده بود که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، در جریان حمله به اسرائیل از نوار غزه در روز 7 اکتبر، «تعدادی نوزاد اسرائیلی را سر بریده‌اند».

*خبرگزاری لبنان می‌گوید اسرائیل شهرهای مرزی لبنان را با هواپیماهای بدون سرنشین بمباران کرد.منابع لبنانی می‌گویند که  ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به شهرک های الضهیره و یارین در جنوب لبنان از بمب‌های فسفری استفاده کرده است.

*  افزایش شمار شهدای فلسطینی؛ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۱۰۵۵ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۵۱۸۴ نفر رسیده است.

*وزیر خارجه بریتانیا وارد اسرائیل شد.

* این روزها صهیونیست‌ها مهاجرت معکوس می‌کنند؛ وزارت خارجه آلمان خبرداده که بیش از ۵هزار اسرائیلی‌الاصل آلمانی تصمیم به بازگشت به آلمان گرفته‌اند.

* تنها نیروگاه برق نوار غزه ساعت14 امروز از کار افتاد و این باریکه در تاریکی فرو رفت. با این وجود امدادرسانی به مجروحان و ارائه خدمات اساسی به ساکنان این منطقه مختل می‌شود. با از کار افتادن این نیروگاه، غزه امروز بدون برق، آب و ارتباطات است.

* بنابر اعلام سازمان ملل، بیش از 338 هزار فلسطینی در نوار غزه به دنبال بمباران های شدید رژیم اسرائیل از خانه های شان آواره شدند.

* گردان های قسام در پاسخ به بمباران غیرنظامیان غزه، تل آویو را هدف قرار داد.

* «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دقایقی قبل برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم وارد اراضی اشغالی شد. وزیر خارجه آمریکا بعد از پایان سفر چند ساعته خود به اراضی اشغالی، به مصر می‌رود. وی همچنین قرار است با پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن دیدار کند.

*انصارالله یمن گفته که عربستان سعودی و ولی‌عهد این کشور راه پیوستن مجاهدان یمنی به برادران مجاهد فلسطینی در غزه را باز کند و شرایط را فراهم آورد. این درخواست، نه از باب اغراق و نه غیر منطقی است، بلکه خواسته‌ای مبتنی بر روحیه عربی و ملی است و صنعاء با جدیت منتظر پاسخ ریاض است.

* سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که ارتش این رژیم دو فرودگاه دمشق و حلب را در پاسخ به شلیک گلوله های خمپاره از سوریه بمباران کرد و اهداف بیشتری را در سوریه در روزهای آینده ویران خواهد کرد.

* حماس  اعلام بسیج عمومی کرد؛ جنبش حماس با صدور بیانیه ای  فردا جمعه را «جمعه طوفان الاقصی» نامید و خواستار بسیج عمومی مردم فلسطین و جهان عرب و مسلمان و تمام آزادگان جهان  برای همبستگی با قدس و مسجد الاقصی شد. حماس در این بیانیه همچنین خواستار حرکت به سمت مرزهای فلسطین برای اعلام همبستگی با فلسطین و قدس و مسجد الاقصی شد. 

*  رسانه های صهیونیستی از مشارکت بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست دولت اضطراری رژیم صهیونیستی  با حضور نتانیاهو و گالانت و  گانتس و آیزنکوت خبر دادند.

* خبرنگار شبکه العالم گفت:«تقریبا شهر عسقلان از شهرهای واقع در اراضی اشغالی تخلیه شده و بیش از 80 درصد جمعیت آن به علت اصابت موشک‌های مقاومت، تقریبا خالی شده است.»

*  وزیر دفاع آمریکا با مقام‌های جنگی اسرائیل دیدار کرد؛ «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در حال دیدار با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم است. 

* رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به صورت شبانه به ۷۵۰ «موضع نظامی» در منطقه پرتراکم نوار غزه از جمله چندین برج حمله کرده‌‌است.

* رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۵۰۰ صهیونیست‌ کشته و ۳۴۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند که به نظر می‌رسد این کار را به علت شمار بالای تلفات نظامیان خود و ترس از واکنش‌ها در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهند.

* گردان‌های قسام مقر فرماندهی منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک‌های عیاش 250  بمباران کردند.

* جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید حق اسرائیل برای دفاع از خود باید با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت داشته باشد. همچنین رسانه الجزیره اعلام کرده یک مقام آمریکایی می‌گوید اسرائیل از ایجاد مناطق امن برای غیرنظامیان در داخل غزه حمایت می‌کند.

* رئیس‌جمهور روسیه گفت:«روابط حسنه‌ای با جهان عرب و جهان اسلام داریم، خواهان اجرای تعهداتمان درباره تشکیل دولت فلسطین هستیم.محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل غیر قابل قبول و شبیه محاصره لنینگراد از سوی نازی‌هاست.»

*اسرائیل روستای رامیا در جنوب لبنان را بمباران کرد.

این خبر درحال تکمیل است/.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

ایلان ماسک؛ مالک واقعی قدرت در آمریکا

عضویت ایران در مهم‌ترین ائتلاف کشورهای غیرغربی جهان منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت مهمی دارد

روایت ملی بریکس

سیدمهدی طالبی

تقدیس و تحریف ممنوع

صادق امامی

صدای داعش

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار